jump to navigation

E Romania in Europa octombrie 8, 2007

Posted by Madalina in Oameni, Romania, Spania.
trackback

 Europa

M-a sunat azi o tipa de la primaria din Tarragona si mi-a pus intrebari pentru un sondaj. Cum mi se par diverse chestii: calitatea vietii in Tarragona, ambientul, peisaje, poluare, zgomot, activitate economica (industrie, turism, deh… ei au), reciclez sau nu, cumpar produse ecologice sau nu, economisesc apa?, economisesc energia?, mananc ecologic?, m-a furat cineva?, dar pe prietenii mei?, lucrez sau nu, evolutie in ultimii 5 ani (prea multi pentru mine), imbunatariri, etc. La final m-a intrebat de unde sunt si am zis ca din Romania. „Europa?” ma intreaba ea. Eu o rog sa o repete, si apoi ii confirm ca da, da, in Europa, incercand sa am un ton cat se poate de ne-surprins. (Romanii nostrii stiu in ce continente sunt tarile, insa nu s-ar preocupa sa faca sondaje pentru imbunatarirea vietii.)

Si eu care credeam ca doar americanii nu stiu. Aici totusi ma mira faptul ca majoritatea spaniolilor au sau au avut o cunostinta romana. Poate nu tipa asta. Sau poate pur si simplu imigrantii romani sunt considerati ca fiind in aceeasi categorie cu ecuadorienii, venezuelenii, marocanii si ceilalti. Ei nici nu stiu cat suntem de speciali.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un comentariu