jump to navigation

18 martie: Atlanta, Georgia Martie 24, 2009

Posted by Madalina in America, Calatorie.
trackback

Intram intr-o zona mai populata, spre sud-est. In Atlanta petrecem aproape o zi, avand mai mult timp de odihna dupa multe activitati.

In Atlanta am vazut un rand de case istorice numite „shotgun houses„.  Sunt numite asa pentru ca sunt pe tipar de tren, cu camere una in spatele celeilalte, si cu usi una in dreptul celeilalte, astfel incat glontul poate intra in toate usile incepand cu cea de la intrare. Vizavi de randul asta de case (unde unii au pus chiar si posta publicitara, neintelegand semnificatia lor) se gaseste casa lui Martin Luther King (casa de oameni bogati), iar langa cateva exemple de case de oameni mai saraci.Interesant de vazut din punct de vedere arhitectural.

Am vizitat studiourile CNN (CNN emite din Atlanta programele de dimineata pana dupa-amiaza). Am vazut un studio meteo si aparatura care se foloseste. De 3 ani au introdus o tehnologie prin care prezentatorii meteo vad harta pe care o prezinta pe ecranul cel mare din spatele lor, astfel ca stiu precis ce sa indice. Pana acum 3 ani ei in spatele lor se afla un ecran verde (cum inca se mai practica la majoritatea televiziunilor) si aveau numai un monitor in lateral care afisa ce se vedea in realitate la televizor si pe baza caruia isi coordonau miscarile cand aratau temperaturile sau alte cele. Culoarea verde si albastra nu se afla in pigmentul pielii umane (si de aceea nici in imbracamintea prezentatorilor nu trebuie sa se afle, altel ar disparea), astfel ca de fapt numai prezentatorul era filtrat si suprapus peste harta generata de calculator. Am fost si la un etaj cu vedere la studioul de stiri + meteo (cel adevarat). Era o camera mare unde se facea totul, iar in anumite nise erau ingramadite studiourile de prezentare. Am vazut live cum o tipa prezenta vremea. Erau acolo niste camere robotizate, controlate de telecomanda, care se miscau singure, fara cameramani. Cica o camera din asta costa 300.000 dolari. De asemenea ni s-a aratat si studioul de regie cu ecrane si cum se realizau transmisiile care aveau particularitatea ca erau live. A fost interesant ca am vazut pe viu cum se petrec lucrurile. Mi s-a facut pofta sa vizitez si alte televiziuni daca ar fi posibil.

In Atlanta s-a inventat Coca-Cola, asa ca ne-am dus sa vizitam si Lumea Coca-Cola un fel de muzeu distractiv centrat aceasta bautura. Am vazut cum se imbuteliaza, testeaza sticlele. Centrele de imbuteliere sunt distribuite in toata lumea (iar retetele difera) si folosesc concentrate furnizate de Coca-Cola company care sunt aceleasi si care sunt bazate pe o reteta secreta. Erau informatii despre Coca-Cola in istorie si arta. In bilet era inclus si un film IMAX 3D cu scaune miscatoare. M-a amuzat foarte tare. La un moment dat mergeam cu barca care transporta Coca-Cola, iar apoi eram aruncata pe un snow-board pe o partie extrema. Chiar iti ridica adrenalina chestia asta. Te mai si stropeau cateodata. Evident ca era un rand de scaune care nu se miscau pentru cei mai slabi de inima. La sfarsitul vizitei am intrat intr-o sala deasupra careia se plimbau sticlele proaspat imbuteliate. In sala asta puteam sa gustam si sa bem cata Coca-Cola voiam. Erau peste 60 de sortimente din toata lumea. Mi-au placut unele din Africa, dulci si fara gaz. Totusi nu iti venea sa abuzezi, era prea multa la un loc. Apoi am primit cadou cate o sticla de Coca-Cola – sticla de sticla evident. Afara noi am mai gasit 2 sticle lasate de unii langa statuia inventatorului, asa ca le-am luat si pe alea.

Ziua a culminat cu un meci NBA (al 2-lea meu meci american dupa cel de baseball din San Francisco) intre Atlanta Hawks si Sacramento Kings. Localii au castigat. Ca si la meciul de baseball au existat multe activitati de divertisment pentru copii si parinti, concursuri – de pilda ce spectator danseaza mai frumos – puneau camera la intamplare. A castigat un baietel negru care il imita pe Michael Jackson. Mie mi-au placut si majoretele – prima oara in viata mea cand am vazut majorete. Mai erau si saltimbanci care dadeau la cos, si o grupa de dans de fete. Intr-o pauza a fost chiar si un meci intre copii de 7 ani care alergau parca la fel de repede ca si jucatorii cei mari.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

