jump to navigation

Inchiriem masina: 13 martie. Despre condus si autostrazile americane Martie 24, 2009

Posted by Madalina in America, Calatorie.
trackback

In Houston inchiriem o masina – o Mazda uriasa aproape cat un Jeep cu 6 locuri si usi posterioare glisante. Nu-mi revin din uimire mai ales ca urma sa particip si eu la conducerea acelei masini. O masina automata e mult mai usor de condus, insa pentru mine dupa ce am incercat numai Dacii si un Matiz, diferenta a fost colosala! In primul rand frana trebuia calcata numai usor, altfel ii bagam pe pasageri cu capul in parbriz. Apoi volanul era foarte sensibil la orice rotatie. Eu la Dacie sunt invatata sa trag tare de volan. La Mazda asta aveam probleme sa merg drept pentru ca corectam directia prea brutal. Dupa primele drumuri eram atat de incordata ca cred ca am facut muschi la subtiori si la abdomen. Din fericire participantii la trafic sunt foarte amabili, foarte rar se intampla sa se bage cineva in tine, si ti se face loc cand intrii pe autostrada de pe banda de acceleratie. Bineinteles ca si de la tine se asteapta acelasi comportament. Un alt lucru bun e ca toate vehiculele circula cu aceeasi viteza, independent de banda. Numai in unele cazuri exista reguli ca vehiculele incete sa circule pe prima banda.

Camioanele sunt dotate cu motoare foarte puternice astfel incat sa poate circula cu aceeasi viteza ca si celelalte vehicule. Camioanele in sine sunt imense, parca ar fi niste cladiri pe roti. Imi place ca toate sunt curate si vopsite frumos. Pe autostrazile cele mai rapide (interstates) camioanele circula foarte des, mai ales ca sunt folosite pentru transport comercial in mod regulat. Andreas spunea ca e mult mai usor sa conduci in America decat in Germania pentru ca in America nu exista diferente de viteze intre benzi, si ca nici nu exista vitezomani cu masini sport ca in Germania unde prind 150 km/ora pe ultima banda. Asa ca acolo ori mergi ca melcul pe prima banda, ori te aventurezi sa te depasesti folosind benzile vitezomanilor. In America toata lumea ajunge la destinatie in acelasi timp, in general limita de viteza e 70mile/ora pe interstates. Pe segmente poate sa fie mai scazuta, sau poate sa se duca la 60mile/ora in timpul noptii. Urmatoarele tipuri de autostrazi sunt freeways (viteza maxima 55mile/ora) si highways (viteza maxima 45mile/ora). La ultimele doua vitea maxima putea sa fie si mai mare, depinzand de drum. Am observat ca lumea in general mergea peste viteza admisa insa cica nu te amendeaza daca depasesti un pic viteza regulamentara. Unele drumuri aveau specificata viteza minima, de exemplu 40 sau 50mile/ora. Eu am preferat sa merg cu 50-55mile/ora, cateodata 60. Ma depaseau toti mai ales la inceput, dar aveau suficiente benzi sa se desfasoare.

Pe mine cel mai mult m-au speriat interstate-urile in apropiere de intrarea in marile orase. Erau si cate 7 benzi pe fiecare sens, astfel ca daca veneai din deal vedeai o mare de masini. Impresionant! Apoi daca nu te incadrai de la inceput pe banda care trebuia, era greu sa mai schimbim mai ales ca masinile erau destul de apropiate in zonele respective. Si totusi pe toate benzile se circula cu aceeasi viteza.
O alta chestie impresionanta pentru mine erau autostrazile suspendate curbate care se aflau cateodata si pe cate 3 niveluri. Totul facut pentru a fi convenabil.

Exemplu (exceptional, e adevarat):

Evacuarea Houston-ului in 2005 din cauza uraganului Rita

Evacuarea Houston-ului in 2005 din cauza uraganului Rita

Autostrazile au numar si punct cardinal. Pentru a specifica directia, indicatoarele folosesc punctul cardinal dominant catre care se indreapta de pilda I-10 W sau I-10 E. Nu se folosesc nume de orase (chiar daca sunt in aproapiere). Orasele, bulevardele sau alte puncte sunt indicate din timp numai pentru iesiri (exits) sau bifurcatii.

Din punct de vedere istoric, sistemul autostrazilor americane a fost initiat de Eisenhower in anii ’50, dupa modelul german care le-a inceput in anii ’30, mi-a explicat cu mandrie Andreas.

Comentarii»

1. florin - Aprilie 5, 2009

Informatzii foarte interesante si rezultate dintr-o veritabila experientza.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: