jump to navigation

1 – 4 octombrie, Washington Octombrie 4, 2008

Posted by Madalina in America, Calatorie.
trackback

In dimineata zilei de 1 octombrie imi fac iesirea din frumoasa rezidenta a Universitatii Chicago catre acelasi autobuz local care duce direct la aeroport. De data asta, pe timp de zi, am putut vedea cartierele prin care am trecut. Timp de o ora am trecut prin cartierele de negrii (cu case mari care arata foarte bine), apoi prin cele de hispanici si albi. Era ora la care parintii isi duceau copiii la scoala.

Cursa cu avionul de la Chicago Midway catre Washington Dulles a fost una scurta. Am trecut pe langa uriasa cladire a Pentagon-ului si am ajuns la o statie de unde am luat metroul catre hotel. In putin timp am pasit intr-o alta lume – aceea a asa zisilor snobi americani, imbracati parca la fel – femeile toate erau incaltate in balerini si purtau fuste negre sau maro putin sub genunchi. Cate una facea nota discrepanta cu o toaleta complet in rosu sau roz. Washington e orasul cu oameni educati, zambitori si ingrozitori de falsi, dupa parerea mea (nu ca cei pe care i-am intalnit in South Dakota), oameni care lucreaza pentru guvern sau armata, pe a caror chipuri de vede de la o posta conditia materiala buna. Toti frumosi si plin de succes. Unde sunt obezii americani? Sau poate obezii nu prea au sanse la joburi bune? Foarte multi tineri si probabil multi proaspat angajati (am fost la inceput de toamna), entuziasti de viata interesanta si deosebita pe care or vor trai de acum incolo in Washington. Veniti din mai multe colturi ale Americii, toti au devenit parca la fel, cu coafuri si uniforme. La telefonul mobil se vorbeste mai ales cu „Yes, sir!” si propozitiile se incep cu „sir”, atunci cand bineinteles seful de la capatul celalalt al telefonului este barbat.

Metroul din Washington m-a uimit prin faptul ca e foarte intunecat. Singura sursa de iluminare provine de la niste lampi aflate dedesubtul liniilor de metroul. Peretii sunt gri si pare destul de lugubru. Dar m-am descurcat foarte bine. Explicatia mea pentru intunecime este faptul ca ei vor sa arate ca economisesc energia si ca sunt ecologisti. De altfel, am mai observat in Washington multe tendinte de genul asta. De exemplu, intr-o curte a Capitolului se aflau zone cu balegar – aspectuoase la prima vedere, dar care se tradau prin miros.

Am stat un hotel aflat in statul Virginia pe care l-am gasit cu hotwire, adica am platit un pret mic pe un hotel la nimereala dintr-un set predefinit. Asa ca am dat peste un American Extended Stays – unde am mai stat si cu Andi in calatoria noastra. O camera uriasa (dar nu chiar ca la Las Vegas), cu un pat marime king si o baie mare cu loc suficient sa-mi pun toate lucrurile din valiza, daca aveam chef. Hotelurile astea sunt mai mult pe orizontala, si iti poti parca masina in dreptul camerei tale. De la statia de metrou Eisenhower mergeam pe jos (sau cu autobuzul) cam un kilometru jumatate, foarte convenabil. Din DC ajungeam la hotel cam in jumatate de ora. Orasul este in general plat, aici nu e voie sa se construiasca zgarie-nori. De fapt nu e voie sa se construiasca nimic mai inalt decat monumentul Washington, care e urmatoarea columna:

Oras al monumentelor, al istoriei si al institutiilor guvernamentale. L-am gasit si pe Abraham Lincoln in celebrul sau monument:

Acolo sunt monumente ale altor fosti presedinti, monumente pentru razboiul din Vietnam, Coreea, cel de-al doilea razboi mondial, cimitirul eroilor Arlington (unde am vazut si mormantul lui Kennedy si al familiei sale), FBI-ul – o cladire imensa si foarte solida. Multe muzee Smithsonian cu intrare gratuita se afla pe National Mall in prelungirea capitolului. M-as intoarce in Washington ca sa imi petrec cateva zile prin muzee.

Din cimitirul Arlington:

Intr-o seara am trecut prin superbul cartier Georgetown – cu strazi si cladiri din caramida deopotriva. Am trecut si pe langa o cladire a universitatii Georgetown intr-o zona care era foarte mult populata cu studenti. Nu departe am trecut pe langa niste scari care cica au aparut in filmul „Exorcistul”:

Am lasat la sfarsit vizita mea la Capitol. Dimineata am trecut pe acolo unde era un fel de baraca in care iti faceau programare pentr mai tarziu. Dupa cateva ore m-am asezat la o coada care intra catre camera de securitate unde ne scanau tot ce aveam la noi. Un politist negru solid ne invita inauntru patru cate patru. Tipul asta era super simpatic. El voia sa ne distreze in timp ce asteptam, dupa cum ne-a si intrebat daca a reusit. Parea extrem de relaxat, chiar ne-a cerut o crema anti-solara daca avem. O femeie i-a dat, iar el s-a dat cu satisfactie pe brate, cu gesturi gay. Chiar ma intrebam de ce ar avea nevoie un negru sa se dea cu crema solara pe brate. Ne-a salutat in vreo 10 limbi si ne-a zis la revedere la fel. Toata lumea radea in hohote de el. Inauntru am vizitat Capitolul, precum si Camera Reprezentantilor (unde Obama avea locul lui de junior pentru statul Illinois, iar McCain – senior pentru statul Arizona) si Senatul. Am participat la lucrarile parlamentarilor din ambele camere, insa nimic intresesant la momentul respectiv. In general parlamentarii au birou personal si multe alte responsabilitati, nu sunt obligati sa stea mereu in camera. Asa ne-au explicat niste politisti de acolo care stiau de toate si raspundeau la intrebarile oamenilor. Singura chestie enervanta, dar explicabila a fost verificatul bagajelor care se facea la tot pasul. Cred ca m-au verificat de vreo 5 ori. Iar inauntru parea destul de haotic – puteam sa umblu pe oriunde voiam si daca nu intrebam nu ajungeam la ce camere voiam.

Poza asta mi-a facut-o un brazilian acolo:

Evident ca am trecut si pe langa Casa Alba. Insa acum nu se mai poate vizita asa usor pe dinauntru asa cum era inainte de atacurile teroriste. Trebuie sa iti faci programare prin intermediul reprezentantului statului in care esti rezident.

In dreptul Casei Albe erau cativa protestanti anti-razboi cu muzica hard-rock la volum dat maxim. Langa ei o masina mare alba de securitate. Nu se deranjau unii pe altii.

O selectie de poze la: http://picasaweb.google.com/madibb/WashingtonDC

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

