jump to navigation

Sa ma las de fumat pasiv? Mai 26, 2008

Posted by Madalina in Barfe, Italia, Oameni.
trackback

Stau acum la o tanti italianca de treaba, fosta profesoara, toata casa ii e tapetata cu carti de teatru si literatura franceza. Insa nu numai – fumul de tigara e imbibat in covoare si in orice. Acum chiar si in hainele de pe mine. Rar se deschide vreo fereastra in casa. Ea, ca orice fumator, crede ca daca fumeaza in bucatarie o singura tigara, nu se va simti nicaieri in afara bucatariei. Eu, ca orice nefumator, simt si tigarile fumate de vecinii de sus sau pe strada, in aer liber. Problema e ca acum eu am o tuse care credeam ca mi-a trecut aproape. Insa doamna Bianca s-a intors dupa o lipsa de 5 zile, iar odata cu fumatul ei tusea mi-a revenit si cu mai multa obstinenta. In felul asta nu o sa-mi treaca niciodata. Totul e perfect in apartament, exceptand acest lucru oribil si nesanatos. Simt ca am nisip in gat si imi put acum pana si hainele. Bianca vrea sa aiba grija de mine, a scos afara niste miere ca sa iau cu lapte, a vrut sa-mi dea aspirina ca sunt ragusita. Ea ar vrea sa stam sa bem cafele impreuna, probabil ca si la o tigara. Dimineata asta i-am raspuns ca fumul de tigara ma face sa ma simt mai rau la gat. S-a mirat ca l-am simtit. Nu stiu daca isi va da seama ca cel mai bun ajutor ar fi sa nu mai fumeze in interior. Nu imi dau seama daca am sanse sa o conving sa schimbe ceva, in casa ei. Nici mie nu-mi convine sa ma imbolnavesc, nu e vorba numai de confort aici. Cititorii blogului meu, fumatori sau nefumatori, ce ma sfatuiesc?

Comentarii»

1. Raluca - Mai 27, 2008

Te inteleg perfect! Eu zic sa incerci sa gasesti un alt apartament. Italianca nu o sa se lase de fumat pentru tine, sa fim realisti.

2. Madalina - Mai 27, 2008

Merci.

Da, cu siguranta ca nu se va lasa in veci si nici nu pot cere asta nimanui. M-a surprins insa faptul ca nu o deranjeaza mirosul din casa, dar ii place sa tina casa foarte curata. Eu ca nefumator nu pot face decat „gura” pe blog.

M-am mai linistit un pic – pot sa vad lucrurile si dintr-o alta perspectiva: Aseara a aerisit toata casa si nici nu fumeaza mult si numai tigari fine. Sa fie asta lucrul cel mai rau! Oricum nu petrec prea mult timp in casa.

In general, atunci cand ma plang din cauza fumatului altora, nu o fac pentru ca asa e la moda, sau pentru ca militez pentru sanatatea omenirii, sau ca am ceva impotriva fumatorilor, sau din principiu. Pur si simplu ma deranjeaza personal. Asa cum fumatorii nu pot sta fara o tigara, asa nici eu nu pot sta in fum de tigara, e aproape simetric (aproape, pentru ca eu nu deranjez).

3. Mihai - Mai 27, 2008

O solutie ar fi sa iti alegi cate un munte in fiecare week-end si sa iti scoti plamanii pe acolo 🙂 Ai multi in Trento din care sa alegi🙂

Plus mastile japoneze🙂


Lasă un răspuns

