jump to navigation

Axa Germania – Italia Mai 20, 2008

Posted by Madalina in Calatorie, Germania.
trackback

9 zile in Dresda, Florenta Germaniei, 4 zile de WATA 2008 si 2 weekenduri. Prima mea vizita in Germania mi-a lasat o impresie neasteptat de buna. Am ajuns aseara in Italia, in nord, unde se presupune ca e cel mai bine din Italia. Insa diferenta e ca de la cer la pamant. Cel putin un lucru bun: in primele ore in Trento am gasit deja cativa oameni pe strada care vorbesc engleza, chiar din propria initiativa, pe cand in primele ore in fostul oras est-german am realizat ca oamenii prefera rusa ca a 2-a limba.

Mi-a placut organizarea din Germania, totul e la indemana si usor, si m-au impresionat masinile si constructiile moderne (cladirea Volkswagen,  Technische Universitat Dresden – TUD – computer science), podul peste Elba fara piloni (minunea albastra), cat si modul in care se potrivesc cele noi cu cu cele vechi. Nemtii ii intrec pe toti in Europa, dupa parerea mea. Au reconstruit cladirile bombardate din Dresda, astfel incat orizontul arata la fel ca inainte de 1945, ca in tabloul lui Canaletto.

Sunt acum la IRST in Povo, Trento, cladirea e OK, iar biroul mare. Insa nici nu se compara cu cladirea TUD! Cladirile moderne din Germania nu sunt numai moderne, dar si cu gust, si cu culoare, si cu arta, si ce mai vreti voi. Aici culoarea preferata e gri (parca e o intreprindere comunista), pe cand la TUD – un verde deschis tranparent.

O veste buna: voi avea pranzurile pe gratis. Motivul e ca sunt la FBK, o parte privatizata a IRST-ului.

Dar sa detaliez cum am ajuns din Germania in Italia. Nu a fost cum am planuit. In urma cu o luna mi-am cumparat online un bilet Dresda-Trento, la oferta de jumatate de pret – 75 de euro. Am printat biletul care avea si un cod de bare si pe care scria ca nu e valid decat cu actul de identitate folosit la cumparare, in cazul meu cardul VISA. Cu 2 zile inainte de plecare am realizat ca nu mai am cardul VISA nicaieri. Am sunat la banca si l-am anulat. Prietenul meu german a sunat la agentia feroviara sa intrebe de validitatea biletului (eu m-as fi riscat sa merg asa cum e) ca sa afle ca nu mai e valid. Ne-am dus la gara incercand poate sa il validam cum pasaportul, nu a fost posibil, nein, nein. Asa ca a trebuit sa anulez biletul cu o taxa de 15 euro. Restul de bani urmau sa vina pe cardul blocat, adica nu puteau sa mai vina. Asa ca iar a sunat prietenul meu, si am scris o scrisoare, un document de refund, si le-am trimis pe mail semnate si scanate in pdf, impreuna cu biletul ala online.

Prietenul meu mi-a zis ca m-a lovit strictetea germana, dar pana la urma de fapt lucrurile stau asa: in general oamenii sunt corecti si atunci nu sunt controlati la sange cum ar trebui. De exemplu, eu am avut bilet de autobuz saptamanal, dar la mine saptamana a durat 9 zile, iar soferul nu s-a obosit sa verifice data expirarii (dar am incercat numai pe autobuzul regional unde nu sunt controlori separati). Am economisit asa vreo 17 euro in weekendul numarul 2, pentru ca un bilet de autobuz Dresda – Hanichen Pulverweg (15 minute sud de oras) costa 3.5 euro. Alt exemplu, cand am fost la Muzeul Sanatatii cu Johanna, o suedeza care a venit la workshop: In loc de biletul de intrare in muzeu, a aratat din greseala un bilet de imbarcare in avion, iar tipa de la usa a lasat-o sa treaca. Johanna s-a corectat imediat, in fine, iar tipa de la usa a ras rosind.

Pana la urma am cumparat un bilet de autobuz Dresda – Munchen, chiar in autobuzul care a plecat la 5.30 dimineata. Mi-a cerut numai 36 de euro pentru 7 ore de mers spre sud. Din Munchen, numai 4 ore si jumatate de mers cu trenul la Trento (alti 70 de euro). Doua avantaje din chestia asta: am schimbat numai o singura data (ar fi fost de 2 sau 3 ori daca mergeam numai cu trenul, iar transbordurile cu bagaj pe mine ma omoara), iar al 2-lea cel mai important: am putut sa iau un bilet de seara direct la Trento (cele de mai dinainte erau cu schimb) si am avut 4 ore sa vizitez Munchen! (In tren, tipul de langa mine avea bilet online si nimeni nu i-a verificat nici o identitate.) Am lasat bagajele in gara, cu 3 euro. Din fericire rucsacul cel mare a putut intra in una din cele mai mici cabine, ca altfel as fi platit 6 euro.

Munchen – un oras minunat, care iar mi-a intrecut asteptarile. Mi-a placut inca de la gara. Ma repet, modernul in Germania e agreabil (si iti ia fata). In alte multe tari vizitate, e frumos numai ce e vechi. Orasul asta bavarez si catolic e cu totul diferit fata de protestantul Dresda. Lume pestrita, am auzit romani, greci, bineinteles multi turci si tot felul de alte natii – nu tot atatia negrii ca la Paris totusi. Multi carnati de vanzare, spargel (adica asparagus), buticuri si bazaruri. Bisericile catolice (Frauenkirche, sf. Mihail) m-au dat gata – adevarate opere de arta. Iar mai presus de toate noua primarie, arata exceptional, nici nu incape intr-o singura poza sau fraza. Contine un Glockenspiel:

Barocul e practic peste tot, si m-am simtit putin in Italia. Ca multe alte orase germane princ are am trecut, vazut sau auzit, si acesta e un oras foarte verde. Am fost si intr-un parc, numit Englischer Garten, care cica e mai mare decat Central Park din New York. Am vazut rauri repezi (unii faceau surf acolo intr-un loc special amenajat!), lebede, gaste, alei dragute, copaci japonezi, imens. Dupa o plimbare lunga in centrul istoric (care a facut cat mai multe ramble la un loc si cantitativ si calitativ), parcul asta a fost o rasplata reconfortanta si salbatica. Pe total, minunat, minunat.

Revin cu poze.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

