jump to navigation

San Sebastian Februarie 20, 2008

Posted by Madalina in Calatorie, Spania.
trackback

Saptamana trecuta am fost in San Sebastian in Tara Bascilor. Joi am fost la un workshop despre Machine Translation unde am si stabilit niste chestii importante pentru viitorul meu de doctorand, despre asta alta data.

La workshop am intalnit-o cu surprindere si pe Vasilina de la Xerox astfel ca ne-am putut plimba impreuna prin oras si manca tapas. Se pare ca tapas (sau pinchos) sunt cele mai bune in Tara Bascilor. Orasul e superb, sunt multe zone de promenada – si salbatice si amenajate, si e foarte activ turistic chiar si acum in luna februarie. Seara am fost la o cina unde lumea putea sa bea cidru cat putea. Era o sala mare si racoroasa cu multe butoaie aliniate pe lungime. Fiecare butoi continea cidru dintr-o anumita zona, a carei poza si nume era lipite acolo. Puteai sa-ti torni singur din butoi daca te pricepeai sa umbli la robinet, ori iti turnau angajati de acolo care te vedeau strain si iti vorbeau automat in franceza. Ideea e ca tu trebuie sa potrivesti paharul in dreptul jetului de cidru astfel incat sa il umplii numai doua degete pentru ca trebuie baut rece. Apoi paharul se umple si se reumple mereu, astfel incat nu prea stai la masa sa mananci, ci mai mult in picioare la un pahar de cidru si de vorba. Unii mai faceau excursii si la subsol unde mai erau butoaie si unde cica cidrul era si mai bun. Adevarul e ca mi s-a parut foarte bun. Mai multe explicatii in Washington Post.

In meniu a fost tortilla cu bacalao (cod), apoi bacalao prajit cu ardei copt super bun, carne de vita super moale, dar in sange si vreo 10 centimetrii de groasa (nu stiu cum au reusit sa o faca asa gustoasa si usor de mestecat, dar se pricep) si ca desert felii branza de capra cu felii de marmelada de gutui cu nuci intregi pe care trebuia sa le spargem. Mie combinatia de la desert mi s-a parut excelenta. In general am mancat foarte bine zilele astea, se vede ca Franta e la 2 pasi.

Chiar in ziua workshop-ului (14 februarie) a fost greva generala in zona ca urmare a faptului ca au fost ilegalizate niste partide politice pentru urmatoarele alegeri. Am inteles ca daca cineva ar fi avut curajul sa deschida vreun restaurant, bar sau magazin, ar putea sa pateasca ceva violent. Din fericire, circulatia autobuzelor nu a fost intrerupta si nici un autobuz nu a fost incinerat (de data asta). Dimineata zilei respective am observat multe afise scrise mare cu litere de mana in limba basca, lipite la vedere pe ziduri, statii de autobuz, stalpi… Mi-au creat fiori. Erau si postere facute frumos la calculator, dar afisele alea scrise cu litere de mana aveau un impact destul de mare, aveai senzatia de ilegalitate, de revolutie, de o iminenta. Fusesem avertizata sa am grija in ziua aia pe unde sa merg, pe unde sa ma ascund si cum sa procedez daca vad pichete. En fin. Nu mi se pare in regula. Nu s-ar putea sustine economic singuri, atunci cum?

Sambata am fost in satul Pasaia aflat la est de SS, pe un drum pe coasta. Acolo am traversat cu barca de pe un mal pe celalalt cu 60 de centi intr-un 1 minut. Am vizitat casa Victor Hugo unde a petrecut o perioada.

Duminica am fost cu o spanioloaica si un american intr-o excursioara scurta pana la hermita si rocile Santa Barbara si muzeul in aer liber Chillida Leku.

Poze aici: (Sunt geocodate deci puteti sa le vedeti si pe harta)

San Sebastian

Comentarii»

1. florin - Martie 10, 2009

bacalao ce vorba mare pt un peste sarat si fara nimic deosebit,tapas idem cred ca ar trebui sa mai umbli ceva si pais vasco e numele povinciei doar daca esti pt independenta momentan si de foarte multi ani se numeste spania scrie pe harta credema si mancarea romaneasca e de invidiat eu am calatorit mult in europa si stiu mai bine dar asa e romanu fudul si ce e al lui nu e bun,e parerea mea poate de asta nu inaintam nu stim ce avem si nu prezentam cum se cuvine.

Madalina - Martie 12, 2009

Nu am spus nimic rau despre Romania sau mancarea romaneasca. Nu stiu de unde ai dedus asta.

Iar cred ca din „Nu mi se pare in regula. Nu s-ar putea sustine economic singuri, atunci cum?” s-ar intelege ca nu sunt pentru independenta.

„Tara Bascilor” e chiar numele comunitatii autonome din Spania, nu ale unei tari bineinteles.

2. florin - Martie 10, 2009

si apropos la comentarii esti mai rau ca presa nimic din ce ai spus nu e adevarat eu am stat peste un an si nu am vazut asa ceva atentate…,plaja e superba dar intotdeauna e un dar cazrea e scumpa mancarea la fel dca te multumesti cu mancare spartana gen pinchiuri pt cine nu stie,felii de paine ornate cu peste sau carne in rest o masa decenta te costa bine,

Madalina - Martie 12, 2009

Nici eu nu am vazut atentate. Am descris cum a fost in ziua respectiva. Daca nu ai fost acolo in ziua aia, nu ai de unde sa stii ca nu e adevarat.

Cazare am gasit greu chiar si in februarie, dar m-am descurcat cu o camera la hostel.

E adevarat ca tu poti sa ai alte opinii despre zona, dat fiind ca ai stat mai mult timp. Eu insa in cateva zile m-am distrat foarte bine. Si am mancat mult mai bine decat in Catalunya unde stau de multi ani. Deci nu cu Romania comparam, daca asa ti s-a parut.

3. florin - Martie 10, 2009

si acolo unde ai luat cina era o cidrerie nu e peste tot la fel dar ai avut noroc cu carnea de vaca*chuleta* se numeste nu e peste tot la fel cidru daca ai fi baut in romania ai fi vazut diferenta e prea mare si un pret prea mare pt nimic poate trabucurile de la urma sa fie ceva dar la cidrerii eu unul nu recomand scump si spartan si afisele alea de mana apropos limba se numeste euskera si nu vasca sunt inofensive sunt sate intregi care manifesta saptamanal si cam atat:))eu am patit sa intru cu masina in multime pt ca am ignorat semnele politistului ma grabeam,si daca scriu inseamna ca nu am patit nimic sau uitat urat la mine eu la ei si asta a fost,daca faci surf sunt valuri permanent dar plajele sunt mici nu ai unde pune o batista sa nu zic altceva eu cred ca sibiul ca oras e cu multe clase mai sus ca arhitectura si ce vrei la noi o infractustura ar schimba mult drumurile fugaresc turistii dar peisajele merita nu mai pun si eu poze din romania au pus altii si sunt locuri memorabile su mancaruri de necomparat cu mai nimic strain.

Madalina - Martie 12, 2009

Lasă un răspuns

