jump to navigation

Telejurnal in catalana la France 3 Decembrie 8, 2007

Posted by Madalina in Franta.
trackback

Am descoperit un telejurnal (saptamanal, deci de fapt nu e jurnal) in limba catalana la postul frantuzesc France 3. E titrat in franceza.

Se gaseste aici: link

Spre suprinderea mea am putut sa inteleg ce vorbesc, numai intonatia mi se pare foarte diferita comparativ cu cea din Tarragona. Am aflat astfel ca Monserrat Caballé a cantat in catedrala din Perpignan duminica trecuta. A zis ceva de infratirea intre Catalunya de Nord si Catalunya de Sud. Insa nu a zis „sud” cum e in catalana, ci „sur” ca in spaniola. In fine.

Cand am vizitat Perpignan-ul am remarcat steagurile catalane care le insoteau pe cele frantuzesti pretutindeni. Insa aveam ideea gresita in cap ca nu prea s-a mentinut limba si cultura catalana in regiune. Se pare ca nu e chiar asa…

Comentarii»

1. Raluca - Ianuarie 10, 2008

Trebuie sa fie vorba de limba occitana (am incercat telejurnalul, insa am avut ceva probleme tehnice pentru a ma conecta). Limba occitana e o amestecatura de franceza si spaniola, sau catalana, nu stiu exact. Se vorbeste in sudul Frantei, la Toulouse inclusiv.
Cat despre Catalunia de Nord si cea de Sud, probabil ca se refera la faptul ca(,) catalanii considera ca sudul Frantei le-ar apartine.

2. Madalina - Ianuarie 10, 2008

Da, pe site-ul respectiv sunt jurnale in limbile occitana, catalana cat si in alte limbi locale. Am ascultat si pe cel in occitana, dar n-am scris despre el ca nu ma pricep deloc.

Iar cum anumite orase din sudul Frantei se considera si sunt catalane, isi spun ca sunt din Catalunia de Nord. La fel e si cu Brabantul de Nord si cel de Sud care se afla in tari diferite. Si Brabantul si Catalunia sunt regiuni geografice. In Spania exista intr-adevar o comunitate autonoma cu acelasi nume.


Lasă un răspuns

