jump to navigation

Regizorul Savel Stiopul a murit Septembrie 30, 2007

Posted by Madalina in Noutati, Oameni, Romania.
trackback

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace… Un om plin de viata care merita sa fie nemuritor! Astazi a fost inmormantat si tot nu-mi vine sa cred si sa accept ca nu ne va mai vizita de Craciun si Paste impreuna cu frumoasa lui sotie si ca nu ne va mai incanta cu istorisirile lui extraordinare. Cata inteligenta, ce minte vie, ce trecut si cate planuri de viitor! Era un om in plina activitate, cum asa cum multi tineri nu sunt. Si modest. Si mai presus de toate, isi dorea foarte mult sa traiasca si raspunsese entuziast la invitatia mea in Spania… A zis ca vine cu trenuri si tot vine… Si era numai mai putin de un an inaintea mortii lui… Daca a avut vreo boala grava, noi nu am stiut si nici nu a aratat.

El este cel care l-a lansat pe Sergiu Nicolaescu intr-un film. O recunoaste intr-un interviu de anul trecut:

Totusi, n-a fost ideea mea sa ajung si actor. Prima data am jucat din cauza lui Titus Popovici, care mi-a propus sa joc. Am avut si doua propuneri sa fac film chiar inainte de a face Dacii (lungmetrajul sau de debut – n.r.), de la Savel Stiopul si de la Dinu Cocea, doi regizori care ma stiau si care m-au pus sa dau proba de actorie. Savel ma alesese pe mine.

El a descoperit-o pe Irina Petrescu, ca si pe multi altii. Ea spune:

(…)Acolo, la restaurant, a trecut de cateva ori pe langa masa noastra un domn cu barba si ochelari care, la un moment dat, dupa al doilea, al treilea, al patrulea parcurs, s-a oprit in dreptul nostru si s-a adresat tatalui meu in soapta. Eu n-am priceput ce vorbeau, dar la un moment dat, el s-a prezentat cu voce tare, iar tata ne-a spus ceva in genul: „Domnul regizor vrea sa-i faca o proba fotografica Irinei saptamana viitoare”. Era Savel Stiopul care pregatea un film dupa Marin Preda.
(…….)
Am fost incurajata si chiar pregatita de Savel Stiopul, care tinea mortis: ‘Tu trebuie sa intri la Institut!’.

Un articol recent e aici.

Maestre, aici pe pamant sunt oameni care va iubesc si nu va vor uita niciodata!

LATER EDIT:

Un frumos articol in ziarul Ziua:

Anotimpurile lui Savel Stiopul

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

