jump to navigation

Aseara si azi Septembrie 27, 2007

Posted by Madalina in Oameni, Spania.
trackback

Aseara am cinat cu o prietena si cu un autoinvitat spaniol despre care am fost prevenita ca e schizofrenic. Initial m-a speriat ideea ca trebuie sa ascult aberatiile unui om bolnav. Insa se trateaza si a vorbit numai de lucruri interesante, evident intelectuale (pentru specificul bolii), el fiind inginer de meserie (s-a imbolnavit dupa ce a terminat facultatea), foarte inteligent si cu talente muzicale. Prefera lecturi filozofice si mistice. Prietena mea insista ca Spania nu a dat mari filozofi, insa el tot incerca sa aduca contra-exemple inclusiv pe Seneca! Pe total ne-a amuzat. Insista intotdeauna pe ideile lui abstracte si impersonale, dar apreciez ca dupa ce le ducea la capat nu le relua. Cica din cand in cand mai recidiveaza si atunci pare un om cu adevarat bolnav, dar ma bucura ideea ca nu e pierdut pentru societate. De exemplu la masa nici nu a baut alcool (decat o bere fara alcool) si a mancat doar ton crud. Dupa asta a insistat sa ma duca cu masina acasa si iar apreciez faptul ca discursul lui de final (ca el e in armonie cu muzica si ca prietenii prietenilor lui sunt si prietenii lui, etc) a fost sub 1 minut. Locul unde m-a lasat a fost in dreptul Deputacio unde nu era nici o casa, si el m-a intrebat daca locuiesc chiar in Deputacio. I-am zis ca de fapt cobor scarile si el mi-a spus ca zona in care locuiesc de cheama Ciudad Jardin. De fapt am aflat multe chestii in seara trecuta, iar in masina am ascultat muzica unui compozitor argentinian de tango numit Ástor Piazzolla. Am invatat cuvinte noi in spaniola, si m-a bucurat faptul ca am putut sa inteleg aproximativ tot ce a spus si chiar sa-i comunic ce aveam eu in cap.

Azi dimineata treceam prin cartierul vechi al Tarragonei, si cum imi  place zona nu ma grabeam. Ma gandeam ca in zona asta ar trebui sa imi gasesc camera din noiembrie. Tocmai ajunsesem in dreptul catedralei cand o batrana ma roaga sa o ajut sa treaca strada (de fapt o zona pietonala). Mergea greu in baston. Ma intreaba de unde sunt si unde locuiesc si daca platesc chirie. Imi spune apoi ca sa vin sa stau la ea, ca nu-mi cere nici un ban, doar companie, ca are o camera libera. Mi-a repetat rugamintea in stilul local, adica de multe ori, inclusiv adresa – care era dupa colt. Imi dau seama ca daca m-as duce acolo ar trebui sa si o ajut in diverse chestii pe care mi le va cere (ea va fi sefa), fara sa existe nici o intelegere prealabila. Avantajul ca pot sa imi exersez spaniola ar putea cadea daca ar ajunge sa-mi displaca. Ramane avantajul ca nu trebuie sa locuiesc cu enspe oameni in acelasi apartament. Cred ca o sa-i fac o vizita si daca e curat in bucatarie si in baie, iar camera nu e 2 pe 3, poate poate ma hotarasc. In general batranii mai neputinciosi au oameni angajati care ii ajuta, insa cum despre catalani se spune ca sunt zgarciti… Si totusi, sa locuiesti cu proprietarul in casa, nu a fost considerat niciodata un avantaj…

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

