jump to navigation

Sfarsitul de saptamana Iulie 10, 2007

Posted by Madalina in Franta, Munte.
trackback

Sambata am fost la Notre-Dame de La Salette , un loc sfant pentru catolici pentru ca acolo Fecioara Maria s-ar fi aratat la doi copii pastori in sec. XIX si le-a divulgat niste secrete controversate care s-au publicat cativa ani mai tarziu. Acum mesajul sfant se vinde si pe DVD-uri, iar oamenii vin in pelerinaj la sanctuarul care s-a construit pe locul respectiv, la altitudinea de 1780m. Eu am ajuns cu autobuzul, la fel ca si foarte multi alti turisti italieni si polonezi, veniti sa ia apa de la fantana Fecioarei. M-am preumblat pe la muntele Gargas (2200m si ceva) si Chamoux (aproape 2200m). Peste tot, pe dealuri si pe munti, cruci mai mari sau mai mici, din lemn sau din metal.

Duminica am fost cu chinezul pe varful Grand Som (2033m), al 3-lea varf ca inaltime din Chartreuse. In felul asta eu am la „activ” primele 3 varfuri din Chartreuse. Excursia am inceput-o de la altiudinea de 760m si a durat 7 ore. Ziua a fost cam innorata si ploua din cand in cand, dar asta a fost un avantaj pentru ca nu am murit de cald. De pe varf (unde se afla o cruce imensa care se vede de jos) am putut vedea manastirea Grande Chartreuse, acolo unde calugarii au „inventat” elixirul vietii lungi, un lichior tare si aromat, facut din nu stiu cate zeci de ierburi speciale si care se vinde acum la preturi destul de mari. Exista o expozitie si posibilitati de degustare de diferite varietati la Voiron, unde am fost cu mama. Pe drumul de intoarcere am intalnit un american din Michigan care nu mai spera sa prinda autobuzul, dar l-am grabit noi si l-am luat impreuna. Era foarte impresionat de manastirea asta, pe langa care am trecut si noi, si chiar a vazut filmul documentar „Into Great Silence” despre viata calugarilor de acolo. El facea un doctorat in matematica, si a venit la un summer school in Grenoble. A ales sa stea cateva zile in plus ca sa viziteze niste locuri, unul dintre ele fiind chiar Grand Som si manastirea. Era genul de om indragostit de natura si studiu. Chinezului nici nu-i pasa de toate astea, nu a inteles de ce pe aici se pun cruci in varfuri.

Manastirea, vazuta de sus (poza chinezului facuta cu zoom bineinteles)

Poze de duminica: http://picasaweb.google.com/madibb/GrandSom2026m

Comentarii»

1. Mihai - Iulie 11, 2007

Super frumos pe unde mergi…

As iesi si eu la un munte ca am facut ceva burtica la birou🙂

2. Madalina - Iulie 11, 2007

Pai hai nu vii pe aici? Eventual in a doua jumatate a lui august putem sa facem turul Montblancului… Sau al altui munte!

3. Of… « Madalina B. - Iulie 23, 2007

[…] se presupune ca a aparut Fecioara Maria pentru a comunica niste secrete unor copii. Am scris aici pe blog despre asta. Am observat atunci ca erau multi turisti italieni si polonezi. Erau vreo 2 autocare […]


Lasă un răspuns

