jump to navigation

Ursii din Franta Iunie 25, 2007

Posted by Madalina in Franta, Munte.
trackback

…. nu exista! Nefericitul atac din Bucegi de sambata trecuta asupra unei americance m-a facut sa fac ceva cercetare in domeniu.

Dupa cum arata si harta si, dupa spusele Wikipedia, in Franta ursii sunt „extremely threatened or extinct”, nu am motive sa ma tem aici. Eu credeam altfel, si in excursiile mele chiar imi imaginam vreo intalnire „neplacuta”. Asta imi provoca fiori poate chiar la auzul unui fosnet provocat de vreun urechiat… (Bine, mie mi-e teama si de taurii care pasc linistiti, sa nu-i apuce damblaua crezandu-se in Pamplona, ori de iepele cu manji care ar putea sari gardul – in imaginatia mea. Cand aud oi behaind, ma gandesc la cainii ciobanesti – care culmea – sunt foarte linistiti ori inexistenti…)

Am citit ca nu numai ursii, dar si lupii sunt aproape inexistenti in Franta (desi cica au revenit cativa in ultimul deceniu). Ciobanilor nu le convine sa se confrunte cu lupii, mai ales ca s-au dezobisnuit de ei. Asta trebuie sa fie motivul pentru care oile pasc in liniste, iar cainii (cand sunt) nu sunt inraiti. Se prefera eliminarea lupilor in favoarea industriei de branza. Cumva imi pare rau. Venind din Romania, mi se pare neobisnuit ca lupii si ursii sa lipseasca in zone foarte impadurite. La Azuga ursii ataca de multe ori gospodariile oamenilor, si nu o data am auzit zgomot de impuscatura. Cand mergeam in tabere scolare, cabanierul ne povestea cum cainele lui cel brav s-a luptat cu ursul intr-o noapte. Povestirile de genul asta sunt comune. Ce sa faca insa occidentalul? La 30km de Lyon exista un parc natural unde lupii traiesc in semi-libertate. Pentru 12 euro poti sa intrii si sa-i vezi cum traiesc. Totul e sub control in Franta… Sigur si pe bani.

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

