jump to navigation

Antoine, prietenul tuturor Mai 16, 2007

Posted by Madalina in Barfe, Franta.
trackback

Se numeste Antoine. Are 70 de ani, a divortat acum vreo 9 ani. A avut 3 frati si 3 surori. E receptionistul hotelului in care stau si locuieste in apartamentul de la mezanin. A plecat in tinerete din Benin, si si-a uitat limba. A plecat in Franta, sa lucreze la ambasada Americii din Paris, unde avea un apartament maaaare. Nu cunostea pe nimeni la inceput, dar a inceput sa trimita tuturor biletele de invitatie la masa. Insa nu vrea sa desconspire cand e ziua lui. „O data la 11 ani.”

La 40 de ani s-a intors in Africa sa faca o vizita parintilor. Mama lui l-a certat la inceput cand s-a insurat cu o femeie alba („Ce ti-am spus eu?”), dar el i-a spus sa fie linistita ca cei 2 copii al lor sunt ca de ciocolata. Soacra si nora s-au impacat bine pana la urma. Nora a fost cea care a mers la inmormantarea socrilor, pentru ca lui Antoine ii e frica de avion. Femeia cea alba era o frantuzoaica care avea deja 4 copii dintr-o prima casatorie.

Ultima sora in viata a facut un copil din flori, pentru ca prietenul a parasit-o la aflarea vestii… Cand fiul ei a implinit 18 ani, ea s-a calugarit.

La hotel da petreceri culinare destul de des, ii invita pe clienti (nu chiar pe toti). Se gandeste sa se mute in alta parte eventual la anul. Ar vrea sa aiba mai mult spatiu – pentru petreceri bineinteles. De fapt prin asta e el celebru prin partea locului. Daca mergeti in Grenoble, cazati-va la hotelul Bristol.

La hotelul asta a ajuns intai ca musafir fugind de nevasta care a dat divort. Si cum nu facea el nimic toata ziua („Mie imi place sa mananc, sa beau si sa dorm.”), i s-a propus sa se mute de la etajul 6 la mezanin si sa devina receptionist. A zis ca fara contract nu face nimic pentru nimeni, el are de unde trai. Si s-au induplecat.

Adevarul e ca mancare buna ca la Antoine n-am mai mancat in viata mea. Pana si in pahare toarna cu stil. Numai la el am mancat creveti flambati in coniac si tot felul de specialitati. Si e ca un copil: sarea intr-un picior de bucurie cand a verificat ca voi sta pana in august si nu pana in iulie, cum retinuse el. Seara asta a zis ca imi pregateste un profiterol cu 4 inghetate. Eventual dupa o salata asa cum imi place mie. M-am scos! Poate ma duc si in Africa!🙂

Comentarii»

1. Mihai - Mai 17, 2007

Bai Antoine asta e cam dubios. Stai! Cat ai zis ca are 70 de ani? Atunci poti sa mananci profiterol linistita🙂

2. Madalina - Mai 17, 2007

Majoritatea meselor la care am fost invitata au avut mai mult de 10 invitati. Am uitat sa scriu despre petrecerea de la receptie.🙂

Dar oricum mi-am dat seama ca stereotipurile pe care le avem despre oameni sunt false! Am avut ocazia sa intalnesc sau sa aud de oameni batrani sub 30 de ani si oameni tineri peste 70.

3. Madalina - Mai 17, 2007

Ce element de soc o sa-ti spun ca bunicul meu, avocat de meserie, fost primar al orasului Barlad, s-a nascut in 1881. Adica acum daca ar fi trait ar fi avut 126 de ani!!! O sa-i intalnesti numele (Teodor Buzescu) in documentul urmator: http://forum.barlad-online.ro/attachment.php?attachmentid=348&d=1135599877 Daca vrei, te duc si la mormantul lui…

4. Mihai - Mai 18, 2007

Super tare documentul! Intotdeauna m-a fascinat scrisul vechi (daca mai are si semnatura regelui e si mai si!) de mana, pictat, putin misterios, care imi creeaza impresia ca ascunde desage de secrete.


Lasă un răspuns

