jump to navigation

Frustrari de prima zi de internship… Si alte barfe Mai 14, 2007

Posted by Madalina in Barfe, Franta, Sentimente.
trackback

Asadar, azi a prima mea zi de stagiu la firma Xerox din Grenoble. Anul trecut am mai facut unul pe aici. O zi ploioasa si furtunoasa… Ma bucur ca voi sta numai 3 luni. Oamenii de aici par tristi, debusolati, deprimati, nesociabili. Nu ar intra nimeni cu tine in vorba din proprie initiativa, daca nu te cunoaste. Ma bucur ca l-am reintalnit pe Jose, catalanul cu parinti spanioli care imi mai aminteste de caldura pe care am lasat-o in Spania. Am reintalnit si pe altii, cum ar fi rusoaica V. din Novosibirsk si care imi vorbeste cateodata ca parca ma apostrofeaza: „De ce ai luat umbrela (de la Xerox)? Trebuia sa o lasi la intrare…” Eu: „Daca o las nu mai gasesc ca toata lumea o sa-si ia” V. insista. „Pai n-am umbrela de acasa” V. insista. „…si nici haina de ploaie” (Mai sunt si in sandale). Bine, m-am pupat cu multi azi, dar am simtit din nou raceala adoptata de internationali in mediul frantuzesc… Aici nu e nimeni ca Adela ori ca Tsena!

Am intalnit azi si doi olandezi cu nume de rusi (!!!): unul e Yurii, iar celalalt Artsiom. :)) Unul e din Haga si studiaza in Amsterdam, celalalt studiaza in Delft. Yurii mi-a zis ca nu vrea sa ma jigneasca, dar accentul meu e ca al lui Borat din filmul ala penibil care cica e in Kazakhstan. Asta probabil dupa ce am incercat sa-i repet rar si apasat ceva simplu ce nu intelesese de la mine. Baiatul asta e super frumusel, dar sper ca nu o sa ma enerveze cu aerele lui de superioritate abordate pe o fata senina cu ochi albastrii, asa cum o fac multi olandezi… Ihh….

De fapt eu m-am cam iritat ca de la inceputul zilei cand m-au luat toti pe frantuzeste. In fine, eu le-am raspuns cu nepasare in limba mea, dar mi-am reamintit blocajul in care intra MULTI cand le vorbesti alta limba decat franceza. De fapt asta e – ce ma enerveaza e inhibitia asta de care mi-am reamintit acum. Stiati ca sunt unii care prefera sa evite sa vorbeasca cu nevorbitorii de franceza? Oricum, e clar ca trebuie sa ma apuc si eu sa vorbesc ceva. Aseara am legat 2-3-4 vorbe cu Antoine, receptionistul hotelului, care a fost dragut si m-a invitat la cina. Tete-a-tete… Ei, el e un negru simpatic de vreo 70 de ani, foarte energic si bucatar de meserie… (Si super meserias!) De data asta am reusit sa mananc tot! (antreu: somon cu rosii si alte legume taiate patratele in interior, felul principal: broasca a la creme si miel (super bun!) cu garnitura de cartofi prajiti, alge si morcovi, desert: 4 feluri de inghetata inconjurate de capsuni reci, a deschis 2 sticle de vin – alb si rosu, iar inainte de masa – binecunoscutul coctail cu fructe flotante) A votat cu Sarkozy.

Update: De fapt Yurii se cheama Joeri si a fost foarte dragut ca m-a adaugat la lista lui de invitati miecuri la ziua lui! (De fapt eu stiam ca va fi ziua lui pentru ca am vazut la cafeterie pe niste colegi semnand o felicitare muzicala. Pe aici e obiceiul ca nimeni nu invita pe altul la petrecerea altcuiva (cu permisiune), decat la al lui! In fine, eu cred ca e de bun simt sa-i bagi in seama pe noii veniti, asa ca ii multumesc lui Joeri. Poate o sa-mi placa de tine, chiar daca esti un pusti (frumos) ).

Hai ca nu m-am abtinut in insemnarea asta. Maine poate daca nu mai ploua o sa am ganduri mai bune. Va pup, ma duc sa-mi cumpar umbrela si papuci.

Comentarii»

1. maria - Mai 16, 2007

esti o fata cool.sa unesti toate blogurile si va iesi o carte pe cinste.eu cunosc pe cineva care a calatorit in toata lumea,am cartile lui,povestester frumusel,dar nu are talentul tau.te pup,maria


Lasă un răspuns

